+386 1 620 42 00 gjp@gjp.si

Dijake že več let načrtno izobražujemo v smislu razumevanja in uporabe različni IT sistemov, ki jih ponuja naša šola. V času pouka na daljavo se je to izkazalo kot zelo dobra naložba. Velika večina dijakov nima težav in redno uporablja različne storitve v okviru naših sistemov. Ker se občasno pojavljajo manjše težave, smo v nadaljevanju zbrali kratek povzetek opozoril in navodil.

Dijaki morajo razločevati posamezne storitve in razumeti njihov namen. Predvsem mislimo na storitve:
– Spletne učilnice (gradiva predmetov in izhodiščna točka za delo na daljavo)
– O365 (Pošta in Teams s storitvami: videosrečanja, OneDrive, Koledar, Zvezek)
– Zoom (videosrečanja)
– Moja GJP (nastavljanje gesla e-identitete).
Več o storitvah na https://www.gjp.si/storitve-in-informacijski-sistemi-na-gjp/ v prilogi Informacijski sistemi GJP.

Dijaki morajo poznati svoje prijavno ime (ime.priimek@dijak.gjp.si) in geslo, ki so si ga nastavili v Moja GJP. Prijavo lahko vedno preverijo na moja.gjp.si (zgoraj desno). Če ni uspešna, si lahko geslo ponastavijo (največ 15 znakov).

Dijaki morajo redno spremljati šolsko pošto. Vsa šolska komunikacija mora potekati preko šolske pošte, torej iz naslova ime.priimek@dijak.gjp.si

Splošne težave s prijavami in delom preko brskalnikov:
– omejitve pri uporabi starejših brskalnikov, npr. Microsoft Internet Explorer – namesti Chrome
– omejitve pri uporabi brskalnikov (npr. Safari) na sistemu iOS (glej splet)
– omejitve pri uporabi sistema MAC OS – potrebno je spremeniti nekatere nastavitve (glej splet)
– pri težavah s prijavo najprej poskusi brskalnik zagnati v privatnem načinu.

V primeru težave s prijavo v spletne učilnice:
– preveri, če spletne učilnice delujejo (odzivnost sistema Arnes učilnice)
– če delujejo, izberi predmet in profesorja ter “Naprej”
– sledi postopek AAI prijave
– če ni uspešno, preveri svoje geslo (glej točko 2)
– če je geslo pravo, preveri, če je izbrana organizacija Gimnazija Jožeta Plečnika (brskalnik zaženi v privatnem načinu ali pobriši piškotke).

V primeru težav z uporabo storitev v okolju Teams:
– namesti si namizno aplikacijo – delo je lažje in preglednejše kot v spletni inačici
– prijavi se (in ostani prijavljen) s šolsko e-identiteto
– če nisi dobil povezave do srečanja, prosi profesorja ali sošolca, da jo posreduje
– vabila s povezavo ne dobiš v primeru, da profesor vabi preko kanala ekipe, sam pa se še nisi vpisal v ekipo
– v kolikor je profesor za nek predmet ustvaril ekipo, se ji pridruži
– če profesor ni ustvaril ekipe, vas vabi preko e-pošte
– če nalagaš nalogo v zvezek, obvezno najprej klikni na prazno stran zvezka in nato tja prenesi datoteko
– nalaganje v zvezek lahko traja dalj časa (po nekaj minutah osveži stran – bo že naloženo).

V primeru težav s pristopom spletnemu srečanju v Zoom:
– v sistem Zoom se moraš prijaviti
– za prijavo lahko uporabiš GJP e-identiteto ali pa si sam ustvariš Zoom račun (ali pa ga že imaš)
– Zoom račun se lahko ustvari s poljubnim poštnim naslovom, tudi s šolskim – v vseh primerih je to Zoom račun
– pravilo šole določa, da morajo dijaki vedno uporabiti šolsko e-identiteto (ne Zoom račun)
– glede na pravilo se vedno prijavi z izbiro opcije SSO in vpisom “arnes-si”
– pri prijavi s šolsko e-identiteto je nato postopek enak prijavi v spletne učilnice (AAI).