Skoči na glavno vsebino
+386 1 620 42 00 info@gjp.si

S skupino 37 dijakinj in dijakov naše šole smo bili od 8. do 11. februarja na ekskurziji v Londonu, kjer smo opazovali utrip tega svetovljanskega mesta in spoznali njegove največje znamenitosti. Iz Londona smo odšli tudi na izlet v kraljičin dvorec Windsor in naprej v znameniti Stonehenge, kjer smo si ogledali magične starodavne, v krog postavljene megalite, katerih izvor in namen še vedno buri duhove, saj znanstveniki še niso povsem razložili, čemu so ti kamni služili. Dijaki in dijakinje so kljub izjemno vetrovnemu vremenu, ki je zajelo otok, pozorno sledili programu. Prvi dan smo si mesto ogledali iz avtobusa, ki nas je popeljal do vseh znamenitih točk. Ostale dni pa smo spoznali delovanje londonskega podzemnega sistema London Tube ter se peljali z ladjico po Temzi, da bi si mesto ogledali še z reke. Seveda pa brez pešačenja ni šlo, če smo se želeli povzpeti do ničelnega poldnevnika Greenwicha in do ostalih znamenitosti, kot so Buckinghamska palača, Tower of London in še mnoge druge.

Mnogi udeleženci ekskurzije so bili prvič v Londonu, nekateri so tudi prvič izkusili potovanje z letalom in podzemno železnico, kar jim bo gotovo koristilo, ko se bodo sami podali na potovanje. Ob opazovanju mestnega utripa smo spoznali, da stari rek, da je tisti, ki se naveliča Londona, naveličan življenja, še vedno drži. Ena od značilnosti britanske metropole je izjemna prijaznost in strpnost ljudi, kar je tudi sicer nujen pogoj, da lahko pripadniki različnih narodnosti, kultur in religij strpno živijo skupaj. Vsak lahko prispeva svoj delež k življenju skupnosti, bodisi v obliki etnične kuhinje, glasbe in drugih umetniških stvaritev, bodisi v izobraževanju in pri poslovnem sodelovanju. London sprejme vse, ki so odprtega in ustvarjalnega duha, in upamo, da bo tako tudi v bodoče.

Dijake in dijakinje smo na ekskurziji spremljale profesorice Jožica Flis Sušjan, Barbara Klemenčič in Alenka Smole Legat, potovanje pa smo izvedli s pomočjo agencije Unitours.

Podrobnejši opis našega programa in dodaten izbor fotografij je pripravila dijakinja 2. G razreda Špela Žunec:

V soboto, 8. 2. 2020, smo se ob treh zjutraj z avtobusom odpravili proti beneškemu letališču Marco Polo. Od tam smo z letalom letalskega prevoznika EasyJet odleteli proti Londonu. V Londonu smo pristali na letališču Gatwick, kjer nas je čakal angleški avtobus, s katerim smo se odpravili na vožnjo po Londonu. Letališče Gatwick je nekoliko oddaljeno od Londona, zato smo na vožnji do Londona najprej zagledali hiše tipične angleške gradnje za predmestje in podeželje. Kmalu po tem smo že zagledali londonske stolpnice, v središču Londona smo si z avtobusa ogledali  večje znamenitosti Londona, kot so Big Ben, Tower of London, Tower Bridge, angleški parlament, St. Paul´s cathedral, kjer smo se ustavili in imeli nekaj prostega časa. Nato smo odšli na Piccadilly Circus, kjer smo prav tako imeli nekaj prostega časa, da smo si lahko ta del sami ogledali. S Piccadilly Circusa smo se odpeljali do hotela, kjer smo se nastanili v sobe. Po večerji smo se vrnili v svoje sobe spat, saj smo bili po tako dolgem dnevu že kar utrujeni.

Naslednji dan smo se ob 9.00 zbrali na recepciji hotela, kjer smo izvedeli, da bomo malo spremenili potek dneva, saj zaradi močnega vetra nismo mogli iti z ladjico proti Greenwichu. Iz hotela smo se odpravili proti postaji podzemne železnice. S podzemno železnico smo se peljali do Green parka, da bi si ogledali Buckingham Palace, žal to ni bilo mogoče, saj je kraljica zaradi vetra zaprla park. Takrat je tudi začelo deževati, zato smo bili prav srečni, da je naslednja točka naše ekskurzije prav naravoslovno – zgodovinski muzej. V muzeju smo imeli uro in pol časa, da si ogledamo tisto, kar nas zanima, saj bi za ogled celotnega muzeja zagotovo potrebovali veliko več časa. Po ogledu muzeja smo se s podzemno železnico odpravili na križišče dveh največjih nakupovalnih ulic v Londonu, torej na križišče Oxford Street in Regent Street. Tu smo imeli dve uri prostega časa, da smo lahko šli po trgovinah in si privoščili hrano. Ko smo se spet zbrali, smo se odpravili proti predelu Covent Garden, kjer smo si ogledali tržnico in okolico.  Po ogledu Covent Gardena smo odšli nazaj v hotel, kjer smo večerjali. Po večerji pa smo odšli v svoje sobe.

V ponedeljek smo se iz hotela odpravili ob 7.45. Z avtobusom smo se odpeljali na angleško podeželje. Naš prvi postanek je bil kraljičin grad Windsor. V Windsor smo vstopili skupaj, potem pa smo imeli nekaj časa, da si grad ogledamo sami. Notranjost gradu izgleda zelo lepo, a žal ni dovoljeno fotografiranje. Tudi zunanjost gradu je očarljiva, a je ravno v ponedeljek tako zelo pihalo, da je bilo bolje, da si se zadrževal v notranjosti gradu ali pa v cerkvi, ki je zraven gradu. Po ogledu Windsorja smo se odpravili proti Stonehengu. Žal je na ogledu Stonehenga že zelo pihalo in tudi dež je vedno bolj padal, zato smo hitro odšli nazaj do trgovine s spominki in tam počakali na prihod avtobusa. Ko je avtobus prispel, smo se odpeljali proti Londonu, kjer nas je voznik odložil blizu Buckinghamske palače, da smo si jo končno lahko šli ogledat. Po ogledu nas je avtobus odpeljal do četrti Camden Town, kjer smo imeli dve uri prosto za večerjo in ogled te četrti. V hotel smo se odpravili s podzemno železnico. V hotelu pa smo dobili še zadnje napotke za zadnji dan in odšli spat.

Naš zadnji dan v Londonu smo začeli tako, da smo se od 9.00 zbrali v recepciji hotela z našo pritljago, ki smo jo pustili v hotelu. S podzemno železnico smo se odpravili do postaje Tower Bridge, kjer smo lahko še enkrat slikali znamenita masta Tower Bridge  in Tower of London. Tu smo vstopili na ladjico, s katero smo se po reki Temzi peljali do Greenwicha. Ko smo prispeli z ladjico do naše postaje, smo najprej zagledali ladjo Cutty Sark, od nje smo se odpravil proti ničelnemu poldnevniku. Na ničelnem poldnevniku pa smo imeli dve uri prostega časa da si ogledamo Greenwich in kaj pojemo, saj je bil pred nami še dolg dan. Ob 13.20 smo se zbrali pred ladjo Cutty Sark, od koder smo se z ladjico odpravili nazaj proti Tower Bridgeu in od tam s podzemno železnico proti hotelu. V hotelu smo imeli eno uro časa, da smo še dokončno uredili svojo prtljago.  Od 16.00 je prišel avtobus, ki nas je odpeljal do letališča. Na letališču smo oddali svojo prtljago in šli čez varnostni pregled. Potem smo ugotovili,da je naš let prestavljen za eno uro, zato smo na beneškem letališču pristali šele ob 00.10. Z beneškega letališča smo se odpravili proti Ljubljani, kamor smo prispeli malo pred 4.00 zjutraj.

Ekskurzija v London je popolnoma izpolnila moja pričakovanja, le vreme ni bilo najboljše, a smo vsaj doživeli tipično angleško vreme (veter in dež).