Skoči na glavno vsebino
+386 1 620 42 00 info@gjp.si

V okviru projekta Erasmus+ BEE LIVE ( http://www.gjp.si/erazmus ) smo se dijaki in dijakinje Gimnazije Jožeta Plečnika Ljubljana 9. 10. 2022 zjutraj odpeljali v Benetke, od koder smo z letalom poleteli v Palermo, kjer smo obiskali šolo in dijake iz projekta, ki so bili pred dvema letoma na izmenjavi v Ljubljani. Prvi dan smo spoznali družine, pri katerih smo gostovali, in se odpravili k njim domov. Od potovanja smo bili zelo izčrpani, zato smo se po seznanitvi z družino ob večerji kmalu odpravili spat.

V ponedeljek zjutraj so nas starši naših gostiteljev pripeljali v šolo, kjer so za nas in dijake iz Francije in Portugalske pripravili uradni sprejem in pozdravil nas je tudi njihov ravnatelj. Dijaki so za nas pripravili v angleščini predstavitve o Siciliji, Palermu, pokrajini in kulturnih znamenitostih. Sledilo je nekaj spoznavnih družabnih aktivnost in ogled šole. V stavbi šole je nekoč bivala mafija, ko pa jim je država stavbo odvzela, so v njej nastanili šolo, ki ima še danes na oknih rešetke in za zvonec alarm.

Naslednji dan smo se odpeljali z avtobusom v bližnje srednjeveško mestece Castelbuono z gradom, ki smo si ga tudi pobliže ogledali. Na poti domov smo se ustavili še v obalnem mestecu Cefalu s katedralo, se sprehodili po ozkih uličicah z majhnimi trgovinami in nekateri  so namočili noge v morju, ki sploh ni bilo mrzlo.

V sredo smo obiskali botanični vrt, ki nas je vse zelo navdušil, saj je imel izjemno raznolike vrste rastlin, od fikusov do palm. Na vrtu bi lahko preživeli ves dan, vendar smo se kljub temu odpravili na morje, kjer smo nabirali školjke in tudi malo plavali, čeprav je bilo vreme že nekoliko oblačno.

Predzadnji dan našega bivanja v Palermu smo obiskali univerzo in njihov oddelek za poljedelstvo, prehranjevanje in gozdarstvo. V uvodu smo poslušali predavanje o posebnostih njihovega podnebja in rastlinskih vrst, potem pa smo obiskali njihove laboratorije s pripomočki. Tako so nam npr. pokazali, kako skrbijo za ohranitev in razmnoževanje ogroženih avtohtonih vrst in načine za ugotavljanje prisotnosti vlage v rastlinah, tako da jih samo po potrebi namakajo in predvsem v vročih mesecih tako varčujejo z vodo.

Zadnji dan je bil nekoliko žalosten, saj smo se vsi navezali na ljudi in mesto tudi njihov način življenja nas je pritegnil. Zadnjo popoldne smo preživeli s svojimi gostitelji v mestu in se nato kmalu odpravili spat, saj nas je naslednje jutro čakal  zgodnji odhod  proti letališču in domov.

Lucija Rotar, 3. A

MNENJA DIJAKOV:

Letošnja izkušnja je bila povsem drugačna, saj smo se vključili v življenja družin, pri katerih smo bivali. Kljub drugačnosti mi je bilo zelo všeč in bi še enkrat ponovil. Spoznal sem veliko prijaznih in gostoljubnih ljudi, s katerimi sem se spoprijateljil.

Maksim Jelača, 2. A

Projekt Erasmus na Siciliji je bila odlična izkušnja. Spoznala sem veliko novih ljudi, navezala stike, spoznala novo kulturo, kulinariko, način življenja, jezik … To je bila tudi zelo dobra priložnost za izboljšanje spretnosti govorjenja angleščine (če odmislimo znanje angleščine Italijanov). Bil je zelo lepo preživet teden. Vrnili smo se v poletne dni (visoke temperature, kopanje v morju), bilo pa je tudi malo šolskega pridiha. Se že veselim novih projektov!

Varja Kovačič Kraigher, 2. D

Letošnja izkušnja je bila nekaj novega, vsak je bival pri svoji družini in spoznaval nove tradicije. Bilo mi je zelo všeč, saj smo obiskali veliko zanimivosti, se družili in spoznali nove prijatelje.

Ajda Sekolovnik Zule, 2. A

Na izmenjavi v Palermu sem se imel zelo lepo. Spoznavali smo italijansko kulturo in njihove običaje. Lahko bi rekli, da nas je večina doživela kulturni šok, saj je njihova kultura zelo drugačna od naše in deluje zelo neevropsko. Teden bi opisal kot zelo produktiven in pa predvsem zabaven. Edina negativna stvar je bila pomankanje spanca. Skozi cel teden pa smo spoznavali tudi njihovo kulinariko, nad katero sem bil vsaj jaz zelo navdušen.

Jaka Jakopin, 3. A

Letošnja izmenjava je bila nova izkušnja, ki bo za vedno ostala v mojem spominu. Za en teden sem se vključila v življenje svojih gostiteljev, kar je to izkušnjo samo še bolj popestrilo. Nabrala sem ogromno novega znanja, vse od same Sicilije in življenja na njej   do njene biodiverzitete. Take priložnosti vedno bogatijo naše znanje in širijo pogled na svet. Ta izkušnja mi ni dala samo lepih trenutkov, novih prijateljstev in znanja, ampak tudi spoznanje, kako zelo sem lahko srečna, da imamo v Sloveniji pitno vodo.

Manca Brezovnik, 3. A

Sicilija mi je dala eno izmed najboljših izkušenj, ki sem jih doživel v dolgem času. Moji gostitelji so bili zelo gostoljubni in prijazni. Prijatelje, ki sem jih spoznal, in vezi, ki sem jih spletel, si želim obdržati še za dolgo časa. Kultura, ki sem jo spoznal, je bila zelo zanimiva in malo drugačna od naše. Hvala šoli za tako izvrstno izkušnjo.

Tian Vesel, 3. A

Ta izkušnja je bila zelo dobra, lahko bi rekel da kar nepopisna. Ko se spominjam za nazaj, se mi zdi, da so bile le sanje. Všeč mi je bilo, kako smo se v tako kratkem času povezali s toliko ljudmi. Upam, da se bomo v prihodnje še videli.