+386 1 620 42 00 gjp@gjp.si

V letošnjem šolskem letu naša šola sodeluje v izobraževalnem programu Šola ambasadorka Evropskega parlamenta in v projektu Evrošola. V okviru tega programa je v petek, 29. 11. 2019, potekalo tekmovanje Evrošola. Našo šolo je na tekmovanju zastopala ekipa šestih dijakinj in dijakov tretjega letnika. Trije (Lara Marn, 3. E, Laura Jelovšek, 3. E, Leonard Vajda, 3. C) so preizkusili svoje znanje o Evropski uniji z reševanjem testa, trije (Katarina Šerjak, 3. E, Andraž Levsetek, 3. C, Aleksander Marko Kraker, 3. C) pa so sodelovali v debati »za in proti«. Debatirali so o trditvi » Evropska unija se mora čim prej razširiti na vso celino, tudi za ceno popuščanja pridružitvenih pogojev in obvez.«

Skupno je ekipa Gimnazije Jožeta Plečnika Ljubljana dosegla odlično drugo mesto in si tako prislužila nagradno udeležbo na simulaciji Evropskega parlamenta v Strasbourgu.

Iskrene čestitke za dosežen uspeh!

Mentorica Darja Mlakar

 

Vtisi ene od tekmovalk:

Ko smo vstopali skozi vrata hiše EU, se je v glavah debatne ekipe GJP vrtela čudna mešanica strahu, vznemirjenja, utrujenosti in misli na večtedensko pripravo, ki smo jo vložili v ta dan. Debato smo še pred nekaj meseci v večini povezovali z ognjevitimi urami sociologije ali s prepiri med prijatelji, ko je treba izbrati, kje bomo jedli tisti dan. A zdaj smo bili v pravi debati. Oboroženi z strategijami, statistikami, nagovori in citati, smo se pomerili s Škofijsko klasično gimnazijo. Tukaj bi rada omenila tudi naše sošolce, ki so nas preko prenosa v živo spremljali, podpirali in glasovali za nas in nam s tem tudi pomagali v končnem seštevku. Zmagovalec je lahko samo eden in tako se kot drugouvrščeni, s Škofijsko klasično gimnazijo na tretjem mestu, že pripravljamo na svoj naslednji izziv – simulacijo evropskega parlamenta, prav na kraju zločina, v Strasbourgu.

Na debati smo govorili tudi o problemih v EU. Oddaljenost dogajanja od povprečnega prebivalca se nam je zdel eden večjih problemov. Vključevanje mladih v politiko in razumevanje zakonov ter procesov,  ki potekajo v vodilnih organih, je za naše življenje pomembnejše kot kadarkoli prej. Organizacija tekmovanj, debat in natečajev za mlade se zdi eden boljših načinov, da dosežemo prav to.

Ta izkušnja mi je pomagala pri razvijanju kritičnega in samostojnega mišljenja, hkrati pa me je tudi prisilila postaviti se v čevlje drugega in pogledati na videz črno-bel problem z druge perspektive in zelo sem hvaležna, da sem od nje odnesla prav to.

Katrina Šerjak, 3. E