V sredo, 16. septembra, je na Podpeškem jezeru potekalo zaključno srečanje že 13. projekta Unesco-ASP mreže šol z naslovom »Jezero je – jezera ni«. Srečanje z delavnicami organizira Srednja šola za gradbeništvo in geodezijo. Tema in cilj teh projektov je varovanje narave in kulturne dediščine ter trajnostni razvoj, zato so ga tudi letos pripravili v pestrem in krajinsko bogatem okolju Ljubljanskega barja. Ker je projekt naravoslovno in okoljsko privlačen, je na njem tudi letos sodelovalo okrog 10 osnovnih in srednjih šola ter gimnazij. Ker smo kot gimnazija vključeni v mrežo Unesco-ASP šol, smo se povabilu organizatorja z veseljem odzvali. Za sodelovanje so se odločile štiri dijakinje 2. A razreda, ki ima tudi letos pri predmetu študij okolja vrsto nalog in izzivov na področju trajnostnega razvoja.
Helena Kregar, prof. kem in koordinatorica Ekošole GJP
Poročilo dijakinje Žive Vehovar iz 2. A:
V sredo, 16. 9. 2015, smo se štiri dijakinje 2.A razreda s prof. Kregarjevo odpravile na dogodek »Jezero je – jezera ni« na Podpeškem jezeru. Sodelovale smo: Živa Vehovar, Ela Friedl, Živa Tajda Gržina in Dolores Erjavc.
Na voljo smo imeli več različnih delavnic, kot so ornitologija, akvareli z jezera, domorodne vrste kač, fotografija, novinarstvo, analiza vodnega okolja, okoljevarstvo ter poslikava recikliranih materialov za majice. Delavnice so vodili profesorji iz različnih šol. Z ornitološko delavnico smo se odpravili do mostu pri Brestu. Tam smo si ogledali rezervat za ptice in se sprehodili do opazovalnice ptic. Na žalost nas ujel dež in zato smo na tej točki zaključili pohod. V opazovalnici, kjer smo vedrili, smo se naučili veliko zanimivega o pticah, o primerni košnji trave in izdelali smo plakat o pticah Ljubljanskega barja. Ptice imajo različne vzorce oglašanja in to nam jih pomaga hitreje locirati, če jih še ne vidimo in po glasu jih lažje prepoznamo. Nekaj vrst je že izumrlo oziroma se je odselilo zaradi onesnaževanja z umetnimi gnojili in pomanjkanja vodnih površin ali barij, ki so pomemben del njihovega življenjskega okolja in biosistema.